Światowy Dzień Bez Tytoniu

Data 28-05-2020

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) Światowy Dniu Bez Tytoniu 2020 roku poświęciła młodemu pokoleniu, które szczególnie jest podatne na wpływy marketingowe przemysłu tytoniowego.  Firmy tytoniowe wydały ponad 9 miliardów USD na marketing i reklamę, a świat stracił 8 milionów ludzi  z przyczyn związanych z używaniem tytoniu i narażeniem na bierne palenie. Przemysł tytoniowy korzysta z różnych form marketingu i zachęca do korzystania ze swoich wyrobów i musi  stale znajdować nowych konsumentów, którzy zastąpią tych, które zabijają ich produkty, aby utrzymać przychody. To dlatego przemysł tytoniowy szuka nowych konsumentów wyrobów tytoniowych wśród młodzieży.  WHO poprzez kampanię w mediach społecznościowych proponuje ujawnienie taktyk przemysłu tytoniowego, zmierzającego do wciągnięcia młodych ludzi do używania tytoniu i wyrobów tytoniowych. Poprzez media społecznościowe i edukację chce zapewnić młodym ludziom odpowiednią wiedzę i umiejętność odmawiania. Chce stworzyć pokolenie wolne od tytoniu i palenia biernego oraz śmierci i chorób, które powodują.

 Inspekcja Sanitarna od wielu lat wspiera działania, zmierzające do zmniejszenia konsumpcji wyrobów tytoniowych, a szczególnie dużo uwagi poświęca dzieciom i młodzieży, prowadzi programy edukacyjne, które uczą asertywności i  wzbogacają w wiedzę. Działania te wspiera przez środowiska lokalne i w mediach społecznościowych. Przypomnijmy:  Używanie tytoniu jest odpowiedzialne za 25% wszystkich zgonów z powodu raka na całym świecie. Stosowanie nikotyny i wyrobów tytoniowych zwiększa ryzyko raka, chorób układu krążenia i płuc. Ponad milion ludzi umiera każdego roku na skutek biernego palenia.